‘Masoara de zece ori si taie o data!’ si ‘Citeste bine instrucţiunile!’, cele doua sfaturi ale expertilor in bricolaj, dar si ale bancherilor

Un studiu al IMAS International, din mai 2011, prezintă un scurt clasament al produselor de bricolaj în care românii isi doresc să investească în următoarele 6 luni: 17% dintre români preferă vopselele lavabile de interior; 15% dintre ei preferă materialele de construcţii; şi 13% dintre români doresc să se orienteze către plante şi flori de exterior, în timp ce cele de interior se clasifică la 12%.

Click here to find out more!

În momentul de faţă, românii în general ar apela la un meseriaş când vine vorba de materiale de construcţii (s-a înregistrat si o creştere cu 17% faţă de anul 2010, de la 41% la 58%), în schimb clienţii magazinelor de bricolaj ar dori să lucreze singuri şi astfel situaţia este exact inversă. Cât despre uşi şi ferestre, şi aceştia din urmă ar apela la un meseriaş.

‘În România încă se mai construieşte, oamenii încă işi mai construiesc case, nu cu acelaşi ritm alert, dar totuşi încă există loc. Pe lângă construcţii, şi-au făcut loc incredibil de repede amenajările. După mai bine un an de zile de la majorarea TVA-ului, piaţa si-a găsit un echilibru relativ, dar contextul economic rămâne totuşi sub semnul provocării’ a declarat Nicola Szekely, Director General Baumax România.

În ceea ce priveşte bauMax România, evoluţia companiei rămâne la planul iniţial de noi deschideri de magazine în anul ce urmează. Întâi este prevăzut Cluj II şi apoi Oradea. La proiectul Cluj II lucrările au început încă din mijlocul lunii mai 2011 şi spre sfârşitul anului este pregătită amenajarea magazinului, cu deschiderea programata în primul semestru din 2012 .

‘Având în vedere contextul economic precar, ne dorim şi lucrăm totuşi la păstrarea planului impus pe 2011, chiar dacă este o adevărată provocare. Cât despre vânzările bauMax România în primul semestru, acestea au avut o creştere uşoară faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Însă, ne aşteptăm ca rezultatele de final de an să fie la fel de bune, mai ales că la mijlocul anului am avut onoarea să-l prezentam pe meşterul bauMax atât clienţilor cât şi angajaţilor noştri. bauMax a sosit în luna mai 2011 în România, cu vorbe înţelepte şi haioase, cu o voce marcantă, prezentându-se ca un simbol al acestei companii. Meşterul bauMax este noul ambasador al mărcilor şi întruchipează valorile şi principiile acestei firme de familie, etalându-şi în permanenţă binecunoscutul slogan: ‘Ascultă-l pe bauMax!’ a încheiat Nicola Szekely.

Din ce în ce mai mult, pentru finanţarea lucrărilor, românii apelează la o perioadă iniţială de economisire, urmată de accesarea unui credit în scop locativ. Conform unui studiu IRSOP, 45% dintre clienţii băncilor pentru locuinţe vor sa folosească finanţarea pentru reparaţii locative. În plus, cca. 80% dintre românii au planuri de îmbunătățire a locuințelor în următorii 5 ani, mai ales de renovare (peste 40%) și reparații majore (peste 30%).

La nivelul întregului sistem de economisire-creditare din România, 74% din creditele fără ipoteca au fost folosite de către clienți pentru proiecte de renovare a locuinței (modernizare, amenajări și reparații).

Unul dintre cele mai importante avantaje ale sistemului de economisire-creditare este reprezentat faptul ca produsele de finantare sunt in lei.

‘În cei 3 ani de activitate, clienţii BCR Banca pentru Locuinţe au apreciat pozitiv dorinţa noastră de a le oferi produse şi servicii potrivite nevoilor lor individuale. Tocmai pentru a veni în sprijinul planurilor lor pe termen mai lung, am dezvoltat un nou produs, care să păstreze caracteristicile principale ale sistemului de economisire-creditare, dar să ofere un grad mai mare de flexibilitate şi posibilitatea de a obţine un credit locativ pe o perioadă mai lungă, de până la 10 ani.

Noul produs Locuinta Avantaj pe care l-am lansat in aceasta saptamana oferă opţiuni flexibile pentru faza de economisire, astfel încât clienţii noştri vor putea să economisească fie în rate lunare regulate, dar şi prin mai multe plăţi neregulate, în funcţie de disponibilităţile lor băneşti. Cu acest produs, venim în întâmpinarea clienţilor care doresc un credit ipotecar pentru locuinţă şi dispun de avansul necesar, astfel facilitându-le accesul la un creditul locativ în lei, cu dobândă mică de 5% pe an şi fixă pe toată durata contractului de credit’ a declarat Alexandru Ciobanu, Presedinte BCR Banca pentru Locuinte.

George Ionescu are un apartament de 2 camere, de 60 mp și vrea să îl renoveze în totalitate: să schimbe gresie, faianță, obiecte sanitare, calorifere, centrală termică, să pună parchet. O asemenea lucrare poate ajunge la un cost total cam de 8000 de euro, incluzând și mână de lucru. Pentru a beneficia de această sumă, mai repede, George, își face un contract de economisire-creditare Locuința Avantaj pe o perioadă de 14 ani la BCR BpL și cu un avans de 8750 lei, alege un credit anticipat tip punte, cu dobândă de 9% pe an. Astfel, primește imediat 35.000 lei pentru proiectul său de renovare. Pentru acest credit plătește în primii 4 ani ai contractului o rată lunară de 280 lei și continuă economisirea cu 204 lei pe lună, urmând că la repartizarea contractului, creditul să se transforme în credit locativ cu dobândă fixă de 5% pe an, pentru care va plăti în următorii 10 ani ai contractului o rată de doar 198 lei pe luna

Contractele de economisire-creditare pentru domeniul locativ pot fi încheiate cu BCR BpL direct în sucursalele şi agenţiile Băncii Comerciale Romane (BCR), precum şi prin reţeaua de distribuţie proprie a BCR BpL, respectiv prin forţa directă de vânzare şi prin partenerii BCR BpL

Noul produs de economisire-creditare al BCR BpL are o dobândă fixa de 5% pe an pentru creditul locativ acordat in lei, şi dobânzi de 7% si 9% pe an pentru creditele tip punte, intermediar şi, respectiv, anticipat. Toate dobânzile practicate de BCR Banca pentru Locuinţe sunt fixe pe toată durata contractului de credit, care, în cazul noului produs, poate ajunge până la 120 de luni.

Avantajele importante pentru clienţii BCR BpL în etapa de creditare sunt este sunt comisionul zero la acordarea creditului (comisionul de analiză dosar credit) si comisionul lunar de administrare de doar 0,05% din valoarea soldului.

Creditele acordate de BCR Banca pentru Locuinţe pentru domeniul locativ au ca destinaţii posibile: modernizarea, extinderea, cumpărarea unei locuinţe, a unei case sau a unui teren, refinanţarea unor credite pentru domeniul locativ sau crearea unui avans pentru alte credite pentru domeniul locativ.

sursa: doingbusiness.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Calculeaza * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.